Wednesday, December 3, 2008

7 habits towards unsuccesful life.

Semalam memang kalut.kalut ngan mindset and attitude orang. Kalut ngan mindset and attitude diri sendiri jugak yang sampai sekarang berperangai pemalas. Bulan ni aku nak buang perangai malas tahap dewa aku. Aku taknak disebabkan malas aku ketinggalan lagi. Aku benci ditinggalkan. Aku tinggal orang takpe. ATleast aku sedar aku ni ada kekurangan and aku berani terima teguran walaupun perit. Dahla perit kena buat muka tak nangis/tak marah a.k.a muka takde ekspresi negatif bila kena tegur. Yang penting muka tak nampak berubah.Hooo sangat susah nak kawal perasaan masatu. Anyway atleast aku ada hati nak ubah and yang paling penting aku ada inisiatif nak berubah.And takde bagi banyak alasan kalau nak berubah.

Bangganyerr aku..
aku dah matured skit...

Korang boleh bayangkan tak,kalo someday anak-anak korang ikut perangai cam korang?. ala-ala bapak borek,anak rintik.
Masatu baru nak menyesal.
So aku taknak menyesal kemudian hari. Aku nak ubah mindset and attitude ke allign yang betul kembali. So that,anak-anak aku tak jadi mcm aku yang teruk dulu.
Atleast, aku akan ajar anak aku ngan perkara yang betul.

Katakanla kita sekarang seorang yang suka give up.
Percayalah,cara kita didik anak kita nanti akan membawa dia ke arah menjadi org yang suka give up jugak.
Percayalah..sebab my dad dulu-dulu pemalas nak ke dapur. Pastu dia terajar anak-anak dia jadi malas jugak ke dapur.Hee..daddy mintak ampun yer akak tak tau nak bagi contoh yang senang nampak.

Haa ni baru permulaan belum masuk lagi 7 habits towards unsuccesful life.
Tapi I think I want to stop now. Hoo tau tak dah 24 jam I tak tido. ni kul 7 ni Azrey ajak main basketball lak. Then kul 10pg ada shooting. Petang nak ke office.
Erk so nanti jadi 48 jam la tak tido?
Seb bek ada starbucks..

To be continued.

2 comments:

Shamimi said...

Haha u malas kew? I tgk u rajin jew. Hihi...

Anonymous said...

hehe.. kamu rajin berkerja!
chaiyok2!

smoge berjaye!

;p