Saturday, April 11, 2009

Kalau kita appreciate orang, kita appreciate masanya juga.

Pernah dengar janji Melayu? Janji Melayu ialah janji yang kalo kita janji nak jumpa kul 1.30 ptg ,pukul 1.30ptg baru nak bangun dari tidur dan mandi.dalam pukul 2.30 ptg baru nak keluar rumah dan lebih kurang sejam lepas tu baru berjumpa. Maknanya, kalau kawan yang janji Melayu cakap "OK bro aku jumpa ko,kul 2.30" that means 4.30 baru dia akan tiba.

Dulu selalu buat lawak dengan officemate kalau bab-bab janji buat meeting ni.Bila dah janji nak jumpa mesti last ayat is " ni janji melayu ke janji businessman?".
Kalau jawab "Janji Melayu"..mesti akan disambung dengan "Melayu mudah lupa".

Saya tak pernah lambat kalau dah janji. Sekali je masa nak meeting dengan Baiti. satu jam lewat. And dia bengang seminggu. Selama sejam dia makan 2 pinggan mee goreng mamak, roti canai and beberapa gelas air. I understand how she felt.Tau tak Masa itu Platinum?.

Harini I was busy too. Bangun pagi giler.Rushing to Taman Desa for another meeting at Baiti's house. We ate Domino's and Koko Krunch to fuel our brains because of the harsh brainstorming. At the end of the meeting I look at my watch and said dlm hati " Eh, ade can nak jumpa *?%*! ni.Boleh ajak dia pi PC Fair. So call la dia. Planning nak pegi PC fair.Dia cakap "ok!.6.30 ni". Saya punyalah excited sebab ade geng nak pi PC fair. Siap nak pi amik dia kat Damansara lagi. takut lambat, saya speed and potong queue orang. Hujan pun hujan la yang penting sampai before 6.30ptg. Sebab saya tahu dia sibuk. Sampai malam-malam buta buat drawing. Siang kena kerja bawah panas. Engineer** la katakan. Sebabtu taknak sangat rugikan masa dia.

Dah sampai depan rumah dia,call la dia " dah sampai cpt turun"

Dia cakap " straight p Damansara Damai pastu traffic light masuk kiri pastu bla bla bla"

Nak tau saya cakap apa? "babi ko!awat tak cakap awal2!" dalam hati la.
huhu.. saya yang baik hati ni pun cakap "ok".

dah gerak ke direction tu call dia lagi " dah smpai kat simpang..."

"patah balik.Kita pi lepak kat mamak tepi jalan rumah la"dia sambung balik.

"Kenapa tak ckp awal-awal?"

"Ni ha diaorg ni kemana tah diaorg ni nak makan"

"Huh,salahkan org lain plak,dah janji nak p pc fair ngan aku yg p janji ngan org lain pesal?" (dalam hati).

Dah sampai mamak tu dia tolong bukakkan pintu kereta. Konon gentleman la..
Dia cakap "tau dak PC Fair tutup pukul 9mlm?"

"tak tahu pun,so?"
"*%#$* Nak pegi esok ke?"

"a'a"
"Jam lagipun KL skrg mana smpt"

"Kalo mamcamtu takpelah,nak pegi PC Fair teruslah"

"la merajuk ke?"

"tak sbb byk sgt nak beli, K bye"

Actually saya patut je hambur perkataan babi,fuck,damn,bodoh kat dia sebab dia dah menyebabkan kerugian petrol saya dari Taman Desa ke Damansara ke Damansara damai dan ke Damansara balik.For your information Taman Desa tu kat Old Klang Road. Kawan-kawan sila kira berapa km sendiri. Dia telah membuat saya hampir accident kat jalan Kuching sebab slippery road.Dia telah membuang masa saya sebanyak 2 jam just nak jumpa dia 5 minit supaya dia cakap dia tak nak pegi and paling penting dia dah guriskan hati saya yang sensitif ini. Kalau saya lama lagi lepak dgn dia mesti dah menangis so lebih baik belah je dari tempat tu.

Korang pernah tak jumpa kawan sebaik macamni?.

and FYI, saya just amik masa 30 min dr tempat tu ke KLCC. Jam mender?
and PC fair tutup pukul 10 la bo*oh!
sempat la beli beberapa gadget penting. Nak duduk kat PC fair tu smpai sehari suntuk nak buat apa?kalo tak bli pape tak pyh pegi. buat sempit jalan je.
Ape? nak tahu latest tech?
tak tahu pakai Internet ke beb?

Hish! tak paham betul la. Kata takde masa tapi sebenarnya kan dia sendiri tak pandai manage masa. Saya pun sibuk nak handle business jugak tapi ade je masa kalo nak jumpa org penting.

And saya tahu dia takkan call nak say sorry sebab maybe dia pun tak sensitif and ingat ni biasa-biasa je or dia akan bagi alasan "tak topup lg"
hey bo*oh! kalo hp takde kdt turun la rumah p 7 eelevn top up!
nampak sangat ko tak kisah kan?
bosan la ngan ko ni!Aku taknak kawan ngan ko lagi!

Fuh! lega rasa lepas semua benda ni kat blog. Tapi esok mesti saya akan tunggu call dia.Tunggu macam orang gila.
I'm so stupid!.

Ok I dedicated this song for *&^%$. Give me a reason by The Corrs. Tapi Sayangku, kamu bagi a reason ke two reason ke saya boleh balas berpuluh-puluh solution. it's a matter of buat something tu sampai habis je.
Bo*oh! sebabtula saya couple dgn dia sbb kami sama-sama bo*oh.


Kadang-kadang terpikir, mcm saya sorang je yang berusaha nak bestkan relationship ni.
Aku layak dapat org lain yang lg bagus dari dia.

"damn it stupid brain""jgn pikir pape."

7 comments:

Fadhlah said...

ah..dah adat dunia!

flip flop said...

hye dyana..

pertama, anda tidaklah seperti yang u gambrkan dalam blog u.

he is not sensitive at all.

he is a jerk. sorry to say that.

biasanya dalam relationship tu, when u like or love sum1, u give ya best.

and u susah nak xpress feelings u, kalau marah ke, sbb u tak nak dia terluka.

this is ma opinion, sori kalau salah.

if u rasa, u dah give all out for that relationship but in da same time macam u sorang je berusaha.

ask yourself,

worth it ke buat camtu?

if u r very happy with that, then continue.

tapi kalau ada doubt, fikirlah semasak2nya

dont torture yaself for sumthing that yang u rasa tak layk,

sbb hurt jika kita pendam sorang2.

u r very attractive

trust me.

only u je yang boleh tlg diri u sendiri

ok?/
sorry for komen yg panjang.

hafiz khazali said...

pergh macam tu sekali dia wat kat u eh.. ape ke bo**h la laki tu.. u dtg jauh pastu jumpe ckp x sampai 5 min.. perghh klau aku tu x pat nak terus balik de.. aku deep muka dia sekali pastu chow.. puas hati :p peace not war :p

Dyana/Nadia/Dai/dizzy said...

haha korang ni lawakla.tapi sayala paling stupid.stupidly in love.rasanya sebab dia sangat bz kerja and I was the one yang plg banyak masa.Bagus jugak ade kawan mcmtu.dah tahu dia busy so kita pun kenalah mem-busykan diri dgn kerja kita.harap2 kalo anything didn't turn out the way i want I still have a beautiful career. Paling menyedihkan kalau takde sape nak kat kite + pokai plak tu.atleast takde bf,poket penuh beb.bosan2 p shopping or sewa bf.errk..

~Ap@i~ said...

hahaha.. aku pn penah gak kne mcm ni..

mula jnji amik kat uma, pastu dia gerak tempat lain, x roger aku, da smpai, dia lak g tempat lain lagik.

last2, ckp wei lahanat, ko xreti dok diam ea? da la, bazir msa nk kejor ko, aku g sndiri.

so, blah jek la sorg2 even aku x familiar jln2 kat KL.. lalalalala~

hahahahaha

p/s: aku pn x ske org tgu aku, n aku plg x ske aku tgu org. benci org x tepati jnji, x tepati msa. mnyusahkn jek.. hahahahaha

kejam x eak? errr.. diorg lg kejam sbb wat aku sll tggu2. ckp kul 1, kul 1 msti da muncul!! bg msa 15 minit, xde gak aku blah.. hahahaha

sahabat kamu said...

kehidupan ade baik dan ade buruk dan 2 bende tu slalu berganti-ganti..x semesti nye seseorang itu akan baik selama nya..semue org ade sifat camtu..ape yg perlu kite buat..tengok,blaja dan jadi kan pengajaran tuk diri sendiri..dengan cara itu insyallah kamu boleh jadi lebih matang dan berjage-jage..belajar dari kesilapan org laen dan kesilapan diri sendiri ade lah lagi bagus dari menerima dan merendah diri..

iXa said...

carut je. dalam "How I met Your Mother" dia suruh lepaskan je. hahah sila abaikan nasihat ini kalau ia tak best.